Apple cerca un account a Milano
31/08/2006 07:00 CET
Per verificarlo è stato sufficiente rifare la medesima ricerca che avevamo già fatto pochi giorni fa e scoprire che, non c'era alcun fondamento di verità.
A ulteriore prova c'è sempre la pagina specifica per la ricerca di personale dedicato agli Apple Store italiani.
Apple continua a ricercare 9 addetti per il suo primo negozio italiano. Archiviata!
Ma con l'occasione abbiamo scoperto che Apple Italia assume anche per la sede milanese, a Cologno Monzese, anche se probabilmente costui dovrà viaggiare molto.
La nuova ricerca di personale # 2737475 si riferisce ad un "Sales Account Executive Channel" (quello che una volta si sarebbe definito come "agente di vendita che segua i gli Apple Premium Reseller", ex rivenditori autorizzati Apple) e, al pari di quanto già successo, per leggere i dettagli dovete essere in possesso o di un PC o di una copia (dismessa da Microsoft) di Internet Explorer per Mac OS X.
A chi fosse interessato, ma non avesse questa curiosa dotazione software necessaria per leggere l'inserzione, mostriamo il testo completo (in inglese).
Sales Account Executive Channel
Req. ID: 2737475
Location: Milan, Milan
Country: Italy
Req Date: 29-Aug-2006
Job Purpose:
• Sales – deliver growth and revenue targets from named Apple Premium partner list
• Account management – manage named Apple Premium partners to perform against short and long term company goals across the whole sales proposition as applicable
• Program management – execute effectively both ad hoc/partner programs that the job holder will be required to both design and implement (such as MDF activities) and permanent channel programs that are structured at the European or channel level
Key Accountabilities:
• Account exec needs to fully understand the needs of the partners target customers (end user or channel) and devise plans to map Apple's solutions to these needs and therefore drive growth
• Deliver timely and accurate sales forecasting and reporting
• Work with partners to execute programs effectively
• Develop partners within Apple's channel program framework
• Develop a joint sales and marketing approach with partners to develop the partners relevant segment expertise
• Work with training resources to ensure adequate levels of product knowledge are maintained within each partner
• Execute the programs developed by the BDM's to drive solutions in Apple's vertical segments.
• Manage T&C's negotiation through relevant channel scoring tools
• Working with Channel Communications, manage effective deployment of quarterly MDF funds to support achievement of business objectives.
• Work with Channel Inside sales team to deliver on shared objectives
• Maintain database of all contacts within the partners across all areas of influence (intake, inventory, points of sale, finance, channel partners…) via GMACC.
Ma cosa succede nel resto d'Europa in casa Apple? Vi rimandiamo a quest'altro articolo che analizza le altre figure professionali cercate dalla casa di Cupertino.